سازه ی LSF

_ سازه LSF چیست؟

سازه  LSF  مخفف کلمه LightWeight Steel Frame یا همان سازه پیش ساخته سبک است که اسکلت آن فلز های سرد نورد دیده هستند. یکی از مزایای اصلی آن ، اسکلت فلزی سبک، تطبیق پذیری آن و طیف وسیعی از انواع ساختمان هایی است که می توان از این نوع ساختار استفاده کرد. کاربردهای اسکلت فلزی سبک از مسکن های کم ارتفاع گرفته تا سازه های چند طبقه و آسمان خراش ها، از جمله قاب های سازه ای پانلی، سیستم های دیوار پرکننده خارجی و ساخت و ساز مدولار کاملاً تمام شده در خارج از محل را شامل می شود.

  معمولا ساختمان های داخل کشور عموما از فلز های گرم نورد دیده هستند. این ساختمان ها به دلیل سنگین بودن وزن مخصوص فلز ها مجموعا دارای وزن بالاتری هستند که همانطور که می دانید بنا های سبک تر نسبت به زلزله دارای مقاومت بیشتری هستند.

  • چرا LSF ؟

با اجرای سازه های LSF از نظر سرعت ، در زمان ساخت به طور محسوسی صرفه جویی می شود. با توجه به سبک بودنو نبود بار بالا بر روی اسکلت امکان یجاد دهنه های بلند حتی بدون ستون میسر است. این سازه به راحتی قابل تخریب است همچنین ایجاد شیار ها و مسیر های احتمالی بعدی به آسانی انجام می شود. در صورت بروز حوادث قابلیت تعمیر بهتری نسبت به سازه های مرسوم دارد. این سازه ها با توجه به این که عمدتا از فلز های گالوانیزه ، آلومینیوم و استیل استفاده می شوند ، از دمای ذوب بالاتر و مقاومت بیشتر در برابر رطوبت برخوردازند. یکی از معضلات زندگی در ساختمان های گرم نورد دیده وجود امواج و میدان های مغناطیسی است که این در سازه های LSF با استفاده از فلز های نگیر رخ نمی دهد و همانطور که اشاره شد در برابر زلزله مقاوم هستند.

  سرعت بالا

  ایجاد دهانه های بلند

  قابلیت ترمیم

  مقاومت بالا در برابر زلزله

  سازه سبک

  تخریب آسان

  سهولت در ایجاد مسیر الکتریکی و مکانیکی جدید

  جلوگیری در ایجاد میدان مغناطیسی

  دمای ذوب بالا

  مقاومت بالا در برابر رطوبت

  برخورداری از استاندارد های جهانی

 

  • معایب LSF ؟

  بزرگترین ایراد این سازه ها نبودن متخصص می باشد که می تواند بنای شما را با خطرات جدی و زیان آور رو به رو کند. همچنین متریال های به کار رفته در LSF و اکیپ های تخصصی از قیمت بالاتری برخوردارند که البته این نکته با در نظر گرفتن سرعت بالاتر قابل توجیه است.

  کم بودن متخصص

  قیمت متریال و دستمزد بالا

 

ـ انواع سازه های LSF

  عمدتا این سازه های به دو دسته ی نیوزلندی و کانادایی تقسیم می شوند که روش محبوب در ایران نیوزلندی است. تفاوت های اصلی این دو روش در مدل طراحی استراکچر ( سازه ) است. در روش نیوزلندی با استفاده از برش ها ، سوراخ ها ، پانچ ها توسط دستگاه بع طور دقیق انالیز و انجام می شود که فقط در محل به راحتی مونتاژ می شوند. از نظر محدودیت در ارتفاع و دهانه روش کانادایی انعطاف بیشتری دارد.

_ خدمات سازه LSF در آرشیت

  در شرکت آرشیت ما مفتخر هستیم که این نوع از ساختار را با محاسبه ی کامل هزینه ها و شرح کامل مزایای آن در اختیار شما قرار دهیم. تجربه و نمونه کار های موفق ما ضامن ما هستند و ما تضمین می کنیم که از ابتدا تا انتهای کار ، همراه شما عزیزان خواهیم بود.